Klantportaal
Een klantportaal biedt veel gemak: denk aan extra omzet, lagere orderkosten en hogere klantwaardering door meer gebruikersgemak. Dankzij de modulaire opbouw ontwikkelen we het klantportaal helemaal naar jouw wensen. Benieuwd hoe een klantportaal jouw organisatie en jouw klanten kan helpen?
Gebruik onze kennis en ervaring om zowel de front-end als ook de backend van jouw portal te ontwikkelen. Desgewenst volledig geïntegreerd met ERP systemen, back office systemen, bestaande applicaties of systemen en maken wij databases en informatie op deze wijze toegankelijk voor jouw klanten. Dit klinkt gebruiksvriendelijk en dat is het ook. Voor klanten, leveranciers, medewerkers én uw bedrijf. Een portal biedt alle gebruikers meerwaarde.
Vraag een adviseur van Estrategy naar de mogelijkheden voor jouw organisatie.
Benut de mogelijkheden van een klantportaal
Mieke heeft onlangs de stap naar een online klantportaal gezet. Via een klantportaal kan ze haar tijd efficiënter indelen en haar klanten beter helpen. Dankzij de modulaire opbouw kan je het klantportaal helemaal naar jouw wensen laten ontwikkelen.
Business to business
Wij bieden een portaal voor al je zakelijke (B2B) klanten. Dit portaal is naar keuze in te richten, met bijvoorbeeld specifieke bestellijsten en kortingsstaffel. Bied je klanten de mogelijkheid aan om direct en online te bestellen; 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Business to consumer
Rechtstreeks leveren aan de eindklant (B2C) door middel van een webshop of klantportaal? Géén probleem. Het portaal kan meeschalen met jouw wensen en ambities. Denk bijvoorbeeld aan het beheren van meerdere shops vanuit één backoffice.
Door het klant portaal is onze omzet verhoogd en werken we efficiënter.
Verschillende soorten klantportalen
Klantportaal
Klanten kunnen diverse zaken online zelf regelen.
E-commerce portaal
Gebruikers (B2B, B2C) bestellen zelf producten en diensten.
Mijn-omgeving
Beveiligd portaal van (semi)overheden
Inkoopportaal
Van bestelling tot levering online geregeld
Medewerkersportaal
Werknemersfunctionaliteit rondom het dienstverband
Clientportaal
Inzien van dossiers en ondersteunende functionaliteit
Intranetportaal
Personeelsmededelingen en het delen van documenten en kennis
Leveranciersportaal
Realtime inzicht in voorraad en facturen met bestelfunctie
Dealerportaal
Inzicht van o.a. bestellingen, dealer-informatie en voorraadbeheer
Wat zijn de voordelen van een klantportaal?
Met een klantportal van Estrategy realiseren handels- en dienstverlenende organisaties kostenreductie door selfservice en omzetverhoging. Op een veilige manier ben je 24/7 in verbinding met je klant, leverancier of opdrachtgever.
Het bijkomstige voordeel van een portaal is dat het één centrale toegang tot informatie biedt. Door middel van koppelingen en webservices kan iedere database of ieder systeem aan het portaal worden gekoppeld. Met behulp van single sign-on dient de gebruiker maar één keer in te loggen en worden alle applicaties en data toegankelijk. Zo worden informatiestromen gebundeld en kan alle data op één centrale plek geraadpleegd, gemuteerd of verrijkt worden. Inzichtelijk en efficiënt!
- 24 uur per dag wereldwijd online beschikbaar
- Verhogen van service en klantbinding
- Veilig digitaal communiceren en samenwerken
- Online bestellingen plaatsen
- Cross- en upsell
- Doelgericht adverteren per klant, klantgroep of seizoen
- Tijd- en kostenbesparing door self-service
- Documentbeheer: contracten, bestellingen, facturen
- Realtime inzicht in voorraden en levertijden
- Integratie met ERP/CRM of andere software systemen
- Eenvoudige, unieke inlog via single sign-on
- Extra omzet, lagere kosten, hogere klantwaardering
Alle data op één centrale plek; inzichtelijk én efficiënt.
Functionaliteit klantportaal
Klantaccounts
Maak je klanten blij met een super gebruikersvriendelijk klantportaal. Zo kunnen zij zelf gemakkelijk hun bestelling volgen of de factuurhistorie inzien. En met klantspecifieke bestellijsten zorg je ervoor dat je klant altijd de juiste artikelen beschikbaar heeft.
Sales
Als vertegenwoordiger haal je bij klanten meteen je orders binnen. Hoe handig is het dan om op je tablet direct het actuele assortiment te kunnen zien? Je kunt het account van je klant overnemen en direct alle verkoopkenmerken inzien zoals bijvoorbeeld de laatst en meest gekochte producten én acties.
Bestellijsten
Je kunt werken met klantspecifieke bestellijsten om het je klanten nog makkelijker te maken. Of laat ze hun eigen bestellijsten samenstellen. Optionele rechtenniveau’s bieden de mogelijkheid om het assortiment zonder daadwerkelijke prijzen in te kunnen zien.
Factuurhistorie
Het gebeurt vaak genoeg dat je oude facturen toch nog nodig hebt. Het klantportaal geeft klanten inzicht in de volledige factuurhistorie. Ze zijn altijd digitaal beschikbaar en kunnen uiteraard gedownload en geprint worden.
Certificaten
Geef klanten via het klantportaal inzicht in alle relevante
(kwaliteits)certificaten per order. Zowel de meest recente certificaten, als ook de certificaten van historische orders zijn via het klantportaal beschikbaar.
Emballage
Ontbreekt het overzicht waar pallets, kratten of andere emballage zich bevindt? In het klantportaal worden alle in- en uitgaande emballage artikelen geregistreerd. Met het klantportaal hebben alle betrokkenen een goed overzicht van de emballage-administratie.
Onze Partners
Scoren met een klantportaal van Estrategy
Ben je overtuigd van de kansen van een webportaal voor jouw organisatie? Estrategy werkt graag mee aan het realiseren van de best passende oplossing met functionaliteit die past bij jouw organisatie.
Wat kan Estrategy voor jou betekenen?
- Webportals met toegevoegde waarde voor organisatie, klant of leverancier
- Business case naar behoefte
- Integratie met ‘derde’ software systemen
- Eén aanspreekpunt voor support, beheer & doorontwikkeling,
- Nederlandse- & Engelstalige helpdesk
- 20+ jaar kennis en ervaring
- Strategische software partner
Veelgestelde vragen
Vind het antwoord-
Wat is een klantenportal?
-
Welke verschillende soorten portals zijn er?
-
Wat is belangrijk bij een klantportaal ontwikkelen?
-
Wat zijn de voordelen van een klantenportaal?
-
5 redenen om een portal te laten ontwikkelen?
-
Wat zijn de kenmerken van een sterk klantenportaal?
-
Wat kan Estrategy voor je betekenen?
-
Hoe richten wij jouw portal in?

Een succesvol klantportaal leidt tot meer selfservice, hogere omzet en lagere orderkosten. Download het whitepaper en ontdek op welke manier een klantportaal jouw organisatie succesvol maakt.
Vul het formulier hieronder in om het bestand te downloaden.
Meer weten?
Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.